Hoe lang duurt het voordat gekookt eten afgekoeld is en in de blender mag?

Ik wil graag weten wanneer gekookt eten afgekoeld is tot 80 graden zodat het in de blender mag.

een week geleden
in: Koken
LeonardN
een week geleden
Dat zal afhangen van de
starttemperatuur
omgevingstemperatuur
massa en hoe die massa verdeeld is
soort eten
crispy
een week geleden
Dat is natuurlijk heel makkelijk te meten: met een kerntemperatuurmeter kan je dat zo vaststellen.
Ik denk dat het met 5 minuten al zover is, maar: meten is weten.
Inekez1
een week geleden
Als je een flinke hoeveelheid eten in een warme pan laat staan, duurt het wel even voor dat is afgekoeld. Kan wel een kwartier duren, afhankelijk van het soort eten en de soort pan. Doe je een paar scheppen op een koud bord en spreid je dat uit zodat het een dun laagje is, dan is dat heel snel afgekoeld. Kan binnen een halve minuut in de blender.

Geef als eerste antwoord