Kunnen mensen léren zingen, ook al kunnen ze het van tevoren totaal niet?

Gewoon een vraag, ik hoef niet te kunnen zingen hoor!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Iedereen kan leren zingen, maar of het mooi klinkt, dat is een tweede.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe kunnen alle mensen leren zingen (als ze tenminste stembanden hebben). Het volume en de hoogte van je stem kun je trainen, je kunt je ademhaling goed leren gebruiken, je kunt leren noten lezen.

Dit hoeft niet te betekenen dat je daarmee ook een mooie stem krijgt die goed in het gehoor ligt en waar andere mensen naar willen luisteren.

Sommige mensen hebben een mooiere klank dan anderen.